سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید بهترین هود

آیا هود آشپزخانه تنها یک وسیله تزیینی است؟

    نظر

 

محیط آشپزخانه با آن همه دود و آلودگی و گرمایی که بر اثر آشپزی و شستشو ایجاد می‌شود، بدون شک نیاز به وسیله‌ای دارد که هوا را بیرون بفرستد و مانع پخش شدن گرما و بوی روغن در سایر نقاط خانه شود. در آشپزخانه‌های مدرن، معمولاً بالای اجاق گازها یک هود آشپزخانه قرار دارد که هوا را با شدت‌های مختلف به بیرون آشپزخانه هدایت می کند. اندازه این هود ها نسبت به اندازه آشپزخانه و اجاق گاز، متفاوت است و شدت مکش هوا هم در هودهای مختلف، درجه بندی شده است. هودهای آشپزخانه معمولاً زیبا و مدرن در مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و زیبایی خاصی به آشپزخانه می دهند، سازندگان مختلفی هم هود آشپزخانه تولید می کنند و برای هر یک از محصولات خود ویژگی های جالبی ذکر کرده‌اند. در این نوشتار به طور کلی بررسی می کنیم که وجود هود در آشپزخانه علاوه بر زیبا کردن محیط، چه مزایای دیگری می تواند داشته باشد و آیا وجود این وسیله برای آشپزخانه ضروری است؟

خارج کردن بو و دودهای مضر

سرخ کردن و پختن غذاها و همچنین خرد کردن موادی چون سیر و پیاز می تواند هوای آشپزخانه را آلوده کند. بوی این مواد می تواند باعث بیماری یا حساسیت شود یا آن دسته افراد منزل را که به هر دلیلی با بو و دود حاصل از آشپزی مشکل دارند، آزار بدهد. یک هود کارآمد می‌تواند این دودها را از آشپزخانه خارج کند و جلوی آسیب را بگیرد.

خارج کردن گرمای اضافه

پختن غذا با گاز یا حتی اجاق برقی، می تواند گرمای زیادی تولید و آشپزخانه را نسبت به نقاط دیگر خانه گرم تر کند. این گرما اگر به صورت مداوم ادامه داشته باشد، می تواند باعث رنج‌آور شدن آشپزی و حضور مداوم در آشپزخانه شود. هود آشپزخانه علاوه بر خارج کردن دود و بو می تواند این گرمای اضافه را هم به بیرون از خانه منتقل کند.

نور بهتر برای آشپزی

نوری که هودها دقیقاً روی اجاق گاز می افکنند، فضای آشپزخانه را در هنگام آشپزی روشن تر می کند. این نور می تواند با فشار یک دکمه روشن شود و هنگام سرخ کردن یا سر زدن به غذا، بررسی آن را راحت تر کند بدون اینکه لازم باشد از لامپ‌های بیشتر برای روشن کردن کل آشپزخانه استفاده کنید.